måndag 29 december 2014

En vintertur i parken.

Julen var fin. Den firade vi hos mina föräldrar.
Som vanligt fanns det väldigt mycket
gott att äta.

Även mycket gott på godisbordet. 

Det här står framme hela tiden
så det är bara att gå och ta.

Traditionellt klädda granar.
En på mellanvåningen och
en i källaren.

Max sitter redo för julklappsutdelningen.

Emma är så trött vissa dagar.
Tror det är all hennes medicin.

Så har vi fått snö och kyla i helgen som var.

Folk var ute och hade kul i parken hemmavid.

Emma gillade också snön.

I Slottsparken i dag hade många
olika fåglar samlats vid det
öppna vattnet i dammen.

Några hade kurat ihop sig i snön.

Härligt solsken lös upp träden så fint.

Nya konserthuset syns bakom Malmöhus slott.
Gammalt möter nytt.

Med blicken lite mer åt vänster så
står Turning Torson där också i
sin glans.

Stackars lilla flicka som tappat sin vante.
Kanske julklappsvanten?

Mannen andas ut och det bildas ånga.
Märks kylan är här.


4 kommentarer:

  1. Fina vinterbilder från Malmö! En sådan där flaggslinga hade vi i granen när jag var liten, åh vilken nostalgikick jag fick :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Tackar....ja det var så fint när snön låg.....de där julgransflaggorna är tyvärr svåra att hitta numera.

      Radera
  2. Hej :) God fortsättning på det nya året. Hoppas att du får en bra år. Det är alltid lika roligt att titta på dina fina bilder som du delar med dig. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Detsamma........skönt höra att min blogg ännu är kul att titta på även om det är sällan jag har lagt ut nu på sista tiden. Det har att göra med lite saker i min vardag :)

      Radera