söndag 28 september 2014

Skatterna valde vår väg.........

I går, lördag, åkte vi ut i norra Skåne
och geocachade. Här vid Tollarpstrakten.

En cache skulle ligga på lilla ön ute i ån,
men den kom vi inte åt.

Inte så bra bilder, då jag fotat med min
trasiga mobil. Men här var riktigt fint.

Annika funderar in i det sista hur vi skulle
kunna nå den, men vi fick ge upp den.

Vi körde ett tag till och tog till
slut en liten matpaus.

Det fick bli något lättare och färdigköpt,
denna gången.

Emma håller också paus med två korvar och
vatten. Precis där vi satt fanns en cache,
utan att vi först visste det.

Vid Skepparslövs kvarn skulle nästa
cache finnas, men vi hittade
den inte. Men kvarnen var
väldigt fin.

En av anhalterna blev också detta ställe.
En gammal vikingagrav, om jag inte förstått fel.

En massa stenar resta överallt.

Vackra vyer och vi for vidare, sökande efter
våra småskatter, som valde vår väg.


6 kommentarer:

  1. Alltid trevligt o mysigt att äta ute i det fria, är det i så otroligt vackra miljöer gör det ju inte saken sämre :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Faktiskt smakar allt bättre ute också, vet inte varför...

      Radera
  2. Låter spännande det där!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Ja det är riktigt spännande faktiskt...värt att testa.

      Radera
  3. :D Kul med små utflykter. Det förgyller tillvaron och få tiden tillsammans. Önskar dig/er en riktigt skön och trevlig helg. Kram Katarina :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Detsamma säger jag...ha en skön helg. Min består av lite jobb och lite kalas.

      Radera