måndag 23 juni 2014

Himlabacken

Min näst sista arbetsdag innan semestern
blev ute vid Käglinge. Här firas varje år
midsommar med stång, dans och fest. 

Det är ett rekreationsområde som förr
var åkrar och jordbruk.

Det kom och gick folk
hela tiden.

Det hade samlats massor av familjer vid
midsommarstången. Dans och sång höll på
för fulla muggar.

Killarna som spelade var rätt duktiga.

Efter jobb blev jag hembjuden till mina
föräldrar på lite midsommarmat.
Det var riktigt gott.

Mums....

Emma fick lite mat hon också.
Kollar in omgivningen.

Kollar in altanen.
Hon har alltid full koll på vad som sker.

Min allra sista dag innan semestern.
Helt öde och tomt, det vara bara jag på min
och en till på sin scooter, som var ute
.

På eftermiddagen efter jobb
så tog jag och Emma
återigen till rastgården.

I går jobbade även Annika sitt sista pass
och efteråt tog vi med Emma till
Pildammsparken.

Detta är en önskebrunn, tror jag,
som är en rest från
Baltiska utställningen 1914.
Det är 100 års jubileum i år.

Förr låg den bland en massa byggnader,
men de revs efter utställningen.
Ett fåtal är kvar ännu i dag.

Detta är tallriken.
En enorm rund stor plätt mitt i parken.

Från en annan vinkel.

Runt tallriken går sådana här gångar
gjorda av träd.

"Himlabacken" kallas denna backe.
Man skämtar om att den är så hög att
den skrapar himlavalvet.

I dag har Emma varit på rehab.
Här är hon med sin egna tränare.
Emma har eget "klippkort"...hehe.

Emma och tränaren kommer väldigt
bra överens.

Emma tränar med stor glädje.

Ja, så var vi tvungna köpa
sommardäck. De dubbdäck som
jag tagit ut dubben på var inte
godkända. Inget mönster knappt
och det fick bli två nya sommardäck,
då vi hade två sen innan.
Det var tur att de nya var exakt
samma fabrikat och mönster.

Vianor är en bra verkstad och en till
som jag haft bilen inne på är Mechanum.
Två riktigt bra verkstäder.

Ett par koppar blev det under väntandet.


2 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att kika in till dig :) Det har alltid hänt något. Häftig park ni var till. Kram Katarina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Oh, vad kul att höra. Ja jag och Annika är ofta ute på saker och ting, men ibland jag själva också. I och med jag alltid har någon form av kamera med mig så blir det ju att man dokumenterar händelser m.m. Har börjat min semester nu så nu skall här fotas...haha.

      Kramen

      Radera