måndag 7 april 2014

Runt ett brott.


I veckan har jag limmat fast
ytterbackspegelns glas på bilen.
Det var inte särskilt svårt.

Limmet köpte jag i en
bilutrustningsaffär hemmavid.
Detta kan användas till
det mesta.

Ett lager på vardera sak som
skall limmas, sen vänta i en kvart.

Sen bara sätta på spegelglaset och hålla
i ett par sekunder, så vips är det lagat.

Emma och jag gick runt hela kalkbrottet
här i Malmö.

I början fanns det såhär fin grusväg,
nylagd, att gå på.

Emma hade många nya dofter att sniffa på.

Det är ett gigantiskt hål det här.

Snart blev lilla grusvägen till en liten stig.
Åkrar runtom, sly och staket mot brottet.

Långt där borta syns Hyllie.

En skylt ligger undanslängd i buskarna.
Viktoria park, ett område som är byggt
vid kalkbrottet.

Så var jag också en sväng mot Malmö
centralstation och här är gatan ner mot den.
Bara nybyggda hus nästan.

En av högskolorna som kommer få
en fasad i svart sotat glas.

Mitt i allt ligger denna ruin.
En av Malmös gamla
stationsbyggnader.

Över gatan ligger NordMills.

Mitt emellan ett spår för tåg just till NordMills.

2 kommentarer:

  1. Bra karl reder sig själv :) tur det finns grejer att köpa så man slipper lämna in till bilverkstad- då hade du fått äta gröt till middag ett tag :) Så beklämmande att se att ett så fint promenadstråk med gångvägar har fått förfalla :( Tyckte att den gamla stationsruinen var vackrast av all bebyggelse du visade i detta inlägg :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Nja det är inte promenadstråket som förfallit utan kommunen har inte kommit längre än den biten som fanns....men de skall göra stråket runt hela brottet.

      Radera