måndag 16 december 2013

Det var en gång........

Kände för att resa runt i nostalgins
värld och dela med mig av den.
Denna lilla kille är jag. Vi bodde
ute på Herrmodsdal i Malmö då. 

Här leker jag i snön hos
mormor och morfar
på landet.

Minns halsduken.

Jag och brorsan busar med morfars staket.

Mamma och jag på Herrmodsdal. 

Pappa med skägg
och långrock.

Brorsan, pappa och mamma i Kungsparken.

Pappa med skinnpajen på....

Tomten kom varje år.
Här får brorsan en julklapp.

Här får jag också en julklapp.
Mormor och morfars pudel Pepita,
sitter och väntar på sin.

Förresten, minns ni dem gamla
gårdsmusikanterna? Dessa spelade på
vår gård någon gång på 70-talet.

8 kommentarer:

  1. Kul med gamla foton, man kan ibland nästan både känna, smaka och lukta vissa minnen:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Ja nostalgi måste man uppleva då och då. Vissa säger man inte skall låsa sig fast vid det som varit men det är viktigt för en människa, för man måste kunna jämföra. Förändringar, likheter och annat mellan då och nu för att utvecklas.

      Radera
  2. Ja du, det var då det ha,ha. Åren har gott väldigt fort, men du är lika fin nu som då.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monkan

      Nja, jag vet inte jag...haha....men visst, åren går och går och det snabbare och snabbare.

      Radera
  3. Härligt med minnen :) Hälsa din sambo att gardinerna blev jättefina. Ha en finfin vecka. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Jo det är härligt med minnen och kul att sitta snacka om också ibland. Ska hälsa A att du gillade gardinerna, då blir hon glad. Trevlig jul på dig och njut den nu med din familj.

      Radera
  4. Vilka härliga gamla bilder! Kram och ha en bra jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra

      Tack....ja min pappa har fotat kilometervis med foton och film när vi var små. Både pappa, morfar och farfar hade både kameror och filmkameror så vi har en massa kul filmer också. Det är kul att ha.

      God Jul på dig och din familj.......

      Radera