fredag 1 november 2013

Jungfru Maria

Emma nosar på sin rastgård och undersöker
efter stormens härjande.

Undrar om hon förstår vad
som skett?

En rejäl hög med grenar och ris låg här.

Vi gick till Rönneholmsparken efteråt.
Även här hade en massa träd skadats.


Nu ska jag berätta en sak.
En dam frågade mig om jag sett
jungfru Maria i Rönneholmsparken.
Hon sa att många troende går dit,
ber och lägger blommor.
Så min nyfikenhet växte och nu
står jag vid trädet med
blommor, men var var
jungfru Maria?

Lyfte huvudet lite och DÄR var
hon faktiskt. Ser ni henne?
Står där till vänster i stammen med
Jesusbarnet. Är inte värst
 troende men detta var faktiskt
en märklig känsla och jag förstår
 nu varför många troende
kommer hit.

På eftermiddagen var det dags att jobba
kväll och jag mötte upp min brukare
och kollega på Kronprinstorget. Här inne
skulle vi köpa Halloween smink, som min
brukare skulle ha på sig på sitt läger.

Nyrenoverat torg men stället
byggdes i mitten av 60-talet.

Stod vid en av entréerna och väntade
på taxi till korttidsboendet.

2 kommentarer:

  1. Är inte heller troende men sådant där är lite läskigt:) Bra att kunna vänta på taxi under tak, i alla fall om det regnar vilket det gör här idag. Det har till o med åskat och blixtrat i perioder, knäppt väder:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      ja vist är det lite läskigt men det är faktiskt en avbild i trädet. Otroligt. Här har det avtagit i blåsandet men vi har haft tråkväder sista dagarna.

      Radera