onsdag 6 november 2013

Gåsen blev en Kalkon...............

I söndags, var vi bjudna på Gåsmiddag
(blev Kalkon) hos min föräldrar.
Så A:s föräldrar, jag och A samt min
brorsas familj, träffades för en trevlig
stund med Kalkon och annat gått.
A och hennes mamma I på bilden.

A:s pappa L.

Mina föräldrar. Mamma "Kickan45" här
på bloggen. Fint dukat och god mat.

Brorsan, hans fru E och min brors son Max.

Godisbordet. Mums va gott.
Hemgjort och hembakt förstås.

Dagen efter var det dags för mig att jobba.
Tog med min brukare till Kronprinsen,
för att äta på restaurang Malou.

Kött med bacon och potatis.....gott.

De håller på att riva Kockums gamla
lokaler nu, vid SVT:s nya lokaler.

Här skall nog också bli kontor och
lägenheter med lite strandpromenader m.m.

SVT:s nyrenoverade lokaler i
gamla Kockums varv. 

En bit bort, mot motsatt sida, nya
konserthuset växer upp bland högskolor
och Nordmills fabriker.

Vi körde sen hem till min brukare,
för att hålla lite myskväll.

Stannade för att ta vars en dricka.

Kvällen kom och sen åkte jag hem.

Nästa dag igen, jobb igen.
Mitt 15 timmars pass. Här står jag med min
brukare och kollar trafiken på ringvägen.
Han gillade det och stod länge.

Efter hans skola, gick vi en lång tur och ner
mot Kirseberg och in i en fin park där.


Mäktiga träd och vackra vyer.


Arbetspasset och kvällen för min brukare,
avslutades med en film. Rasmus på luffen.


2 kommentarer:

  1. Även om regnet regerar idag så har vi fortfarande en fantastisk höst, tycker jag. Fina bilder som vanligt.
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Tack för berömmet av bilderna.......ursäkta ett sent svar.

      Radera