fredag 13 september 2013

Besök på en mässa..........

Är på besök i Falköping hos A:s föräldrar
igen.
I dag fredag skulle vi till Elmia i
Jönköping och gå på husvagns och
husbilsmässa. Köerna var långa vid Mullsjö,
men lättade senare.

När vi kom så var det inte så mycket folk,
men så körde vi tidigt på morgonen.

Men senare kom fler och fler besökare.
Elmia är stort, mycket stort.

Mest äldre människor var här och kollade.







Lite olika interiörer från husbilar.
Jag själv tycker det är mer yta att röra
sig på i en husvagn.

Förra gången vi var här så fanns
denna husbil där också.


Vi åkte ner en våning,
där fanns ännu mer
att titta på.


Kabe gillar jag och jag föll för en lagom
stor sådan. Gillar deras nya utseende
men saknar bakrutorna....som
tycks försvunnit.

Lite spex.

Efter tre timmar på Elmia var vi
båda trötta och slitna i lederna.


Vägen hem var fin och solig.


2 kommentarer:

  1. Mässor är kul att gå på:) Det finns ju så enormt mycket underbara husbilar och husvagnar så man kan bli väldigt sugen men det är ju priser så man baxnar;( Men det kostar ju inget att titta:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alen Trädgård

      Det fanns en uppsjö av fina husbilar och husvagnar, men kollar man noga och tänker efter noga på behovet, användningen och utseendet av dessa, så är det bara fåtal jag skulle kunna tänka mig. För stort....då försvinner campingkänslan, för litet......då kan man lika gärna skippa. Husbil? För trång och liten plats ofta men kanske mer rörelsefrihet, Husvagn? Bättre svängrum i husvagnen men mindre rörelsefrihet. Ja m.m. m.m.

      Men japp, det är kul att bara gå och kolla. Gillar mässor jag med. Vi har ju Skånemässan i Malmö, där de visar upp allt möjligt från synålar till stridsvagnar m.m. samt motormässan.

      Ha det......

      Radera