fredag 24 maj 2013

Heldag på Malmö stadion, biltur och trädfällning.

Sista arbetsdagen, innan mina fyra
schemalediga dagar, skulle vi ha friluftsdag
inne på Malmö gamla stadion.

Den nya är byggd precis intill den gamla.
Det är dock inte denna nya som ESC hade
utan den stadion ligger ute vid Hylle.

Här skulle elverna ha 60 och 100 meters lopp,
höjd och längdhopp samt kulstötning.

Stolar på läktaren täktes med påsar,
för det tvättades och skyddades.


Här är alla redo för "kast med liten boll".


Jag är inte intresserad av sport så värst
men ändå så kändes det lite nostalgiskt
att vara här. Har ju varit en gång på
fotboll med pappa men så har ju stadion
en intressant sporthistoria att berätta.


En mås hade varit osmart och
lägga sina ägg precis vid
kulstötnings platsen.


Efter arbetstid gick jag genom sjukhusområdet.
Här såg jag en vy jag ville fota. Nya akuten
möter en gammal byggnad samt ett
grönskande träd. Kontraster men fint.

Sen på kvällen bar det iväg de
drygt 40 milen, Falköping, till A:s föräldrar.

I dag, lördag, så har A:s föräldrar sågat
och klippt ner ett dött äppleträd.

Full gång med arbetet. Kul se när andra
jobbar...hi hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar