onsdag 13 mars 2013

Uj uj vilka lampor.......

Ledig i dag och A med. Så vi gjorde
faktiskt Limhamn.

Butiken Pelles har allt allt och jag
menar verkligen allt.


Det här var bra. En gummiring man sätter
runt locken på gurkburkar, marmeladburkar
m.m. så att man får bättre grepp
att öppna locken.

Haft i bloggen förut och vi snackar om
jämnställt i dag i vårt samhälle. Att vissa saker
 är kränkande som en liten kinesfigur på en
godispåse eller som ett namn på en viss bulle
m.m. Jag var inne på namn förut då jag
skrev i min förra blogg. Alla saker som har att
göra med kök och städning har kvinnonamn
och mansnamn är ofta på maskiner och
färg m.m. Utmanar er igen att leta upp så
många person namn ni kan på olika saker....

Knall rosa tårtfat hade man här inne.

Varför inte en
svamplampa? Haha.

Vi gick i ett par gator fram och tillbaka.
 

Sen for vi till Ikea och åt.

En ny modell på lampa....
uhh, ja jag säger inget.

Denna däremot gillade jag och A lite.


Försmak på presentationen på min utmaning
som jag skrev om i förra inlägget.
Detta är förstasidan.


5 kommentarer:

  1. Oj, jag såg att min kommentar på ditt förra inlägg visst inte fanns där. Det var nog jag som inte lyckades riktigt att kommentera på mobilen. Det låter ju så spännande det här med björnarna på folkets park! Ska bli så kul att se vad du får fram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Petra

      Ny mobil? Det är alltid svårt att komma in i sin nya mobils funktioner den första tiden. Jag kan inte alla i min ännu.

      Ja jag fick i dag kontakt med TV Malmö som vill samarbeta med mig om björnarna......stooooort....är stolt att jag har den kunskapen att kunna rota fram saker och ting om saker. Det är då man får erbjudanden och historien är viktig för att kunna förstå nuet och framtiden.

      Hittade hittills att en berusad man hade tagit sig ner i björngropen, men hade tur för björnarna var kedjade vid fötterna och ett träd stod mitt i gropen. Där upp klättrade han till han fick hjälp.

      Radera
  2. Christina

    Nja, nu var det prylbutiken i Limhamns som hade kakburken Edit men det är intressant se hur debatt i tidningar och media löper angående jämställdhet, könsindelning och lika för alla. Så ändå delar vi in oss i grupper, trots denna diskusion.
    Jag själv tycker att den som vill, kan och är bäst lämpad gör saker oavsett kön.
    Men jag har ett par exempel. Följde med på ett läger där ledarna vara av kvinnligt kön och var mycket noga med att dom inte skulle delas in i tjej och kill kategorier. Det första dom säger när vi är framme är: vi tar matlagningen.......där står vi killar gapande. Vi kan också och är säkert lika bra på mat. Vedhuggning blev vårt göra......så när det gäller så glöms debatten.

    Haha...ja som vi människor tänker.......därför tar jag upp det här med att döpa saker efter kön.

    SvaraRadera
  3. Haha, kul affär med alla "hemskheter" och "ohemskheter"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina

      Ja det är kul att kolla runt på alla kul, tokiga och galna saker. Gillar sådant, att kolla runt alltså.

      Radera