måndag 4 februari 2013

Lucy´s café & bar.

Ni minns kanske min förra blogg,
i högerspalten, där jag informerade
om olika företag och händelser?
I dag besökte A och jag ett ställe som
jag gjorde reklam för där.
Lucy´s i Löddeköpinge, utanför Malmö.
Ett ställe med 50-tals stil.

Här var tjockt med folk. Stället är populärt.

Inredningen gick i starkt röda, svarta,
blå och gula färger.

Lucy´s á la carte meny var
också färgglad.

Väggdekorationerna var olika på olika väggar,
här en Jenkare bil.

Lilla hörnan, gicki i grönt och vitt.

Barnens meny.

Så Elvis såklart. Men han såg lite
stel ut....hehe.

Informationsdisken vid ingången.

Min maträtt. Det var riktigt gott.

A:s maträtt. Inga McDonalds burgare
här precis.

Lucy själv kanske?

Skojade till det med
kameran och fotade
med cartoon inställningen.

Samma gjorde jag med
Herr Elvis Aaron Presley.


Ricky Nelson

Slå på och lyssna.......

6 kommentarer:

  1. Ser ju väldigt nice ut. Ligger det vid centersyd eller i själva Lödde?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru C

      Ja precis vid Lidl vid Centercyd. Det är en av de sista byggnaderna. En grå stor byggnad. Det var riktigt nice....

      Radera
  2. Nostalgi :) ser hur mysigt ut som helst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bibban

      Ja, som jag sa till min sambo nyssens......trots man inte levde på 50-talet så känner jag enorm nostalgi när jag ser och hör om 50-tal......

      Radera
  3. :O) Vilken cool resturang. Har kikat på "gamla inlägg. Kul att du har handlat och unnat dig själv. Bara det är en tillfredsställelse. Ha en bra dag. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katarina

      Ja det var en fröjd att få handla till sig själv för en gång skull. Som kille tycker jag faktiskt det är kul att gå sådär själv och lunka och kolla efter vad man vill ha och vad som passar. Jag har alltid slitit kläder tills det knappt funnits tyg kvar...haha....allra helst skor.

      Men gillar gå fint klädd, men inte haft jobb på länge som gjort jag kunnat använda hyfsade kläder under arbetstid, men nu kan jag det.

      Den där restaurangen var ur cool. Det var inte sista gången man besökte den.

      Kram

      Radera