söndag 24 februari 2013

Inne i U3.

Längs Nobelvägen här i Malmö är det inte
ibland särskillt trivsamt och grannt. Men
tydligen finns det dom som vill ha det så här.
Ärligt, så tror jag att det är människor
som inte mår helt ok......och vackert
är det INTE.


Ja, jag vet inte vad jag skall säga. Vi har en
fin uppbyggd skateboard bana i Västra
Hamnen och så håller ungdomar ändå till 
här ibland.

Grönska, som träd och parker, är sällsynta
här. Då kan jag förstå att folk kallar Malmö
för betongstad. Ärligt, så finns det faktiskt
Malmöbor som inte ens vet att vi har en
strand och hav. Det stod i tidningen Metro
i fjol då man intervjuade ungdomar
i dessa stadsdelar.

Såhär ser en del av miljön ut i skolan
där jag både är personlig assistent
och jobbar som "barnskötare" då jag
kan och vill. Jag försöker få in en fot
så jag kan söka jobb här i höst.

I går, lördag, så var jag med min brukare
återigen på Tekninska museet med min
brukare. Här är den spelande orkestern,
som består av bara dockor.

Sen var vi inne i U-båten U 3 som
Kockums mekaniska här i
Malmö har byggt en gång i tiden.




Torpedtrumman för avskjutning......

...och en torped finns ännu inne i U 3.


Här finns också gamla ånglok och
ångmaskiner m.m.

Gamla bilar och traktorer.

Biograf spegeln, är uppbyggd som den en
gång såg ut när den låg i stan.

Denna dag visade dom en film om Malmö FF:s
uppkomst och historia.

Gamla frisörstolar.

Emaljkärl också dessa gjorda av Kockums
mekaniska verksstad.

På kvällen var vi
bjudna till mina
föräldrar.
A, jag och
A:s föräldrar.

Här ser ni dock orksetern spela.

4 kommentarer:

  1. Färgglatt är det iallafall, men jag kan hålla med dig om att det ser inte så roligt ut trots alla färger. Spännande museum verkar det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Jo det kanske är färgglatt men ingen fröjd för själen, inte min själ i alla fall. Jag fick lära mig rita på papper som liten, trodde fler hade fått lära sig det..hehe.

      Ja Malmö tekniska muséeum är faktiskt kul. Här finns det mesta för de flesta.

      Radera
  2. Ja, det är tråkigt, när det ser lite "slummigt" ut. Men, alla städer har sina mer eller mindre fina ställen.
    För övrigt var det intressanta bilder du visar.
    Må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äppelblom

      Ja det är ju det jag vill, att min blogg skall vara intressant och lite annorlunda. Snart är det dags för bilder från min helikopter ju.......

      Radera