söndag 23 december 2012

Vildsvinsgalten korsade vår väg........

I dag åkte vi till Revinge skjutfält med Emma.

Hon blev glad och sprang
omkring skällandes ibland och
 undersökte omgivningen.


Graugrrraugruff..........kliar på ryggen.

Sedan tog vi en tur mot Ystad till.
Här var snön 20 cm tjock och låg så fint
på marken.


Det var spår överallt och det
luktade "djurpäls".
Mycket riktigt så stod det 5-6
rådjur och tittade på mig en bit
bort innan de sprang iväg.

Innan vi kom till dessa hästarna så
hade vi precis sett en stor
vildsvinsgalt korsa lilla skogsvägen,
då vi kom körande.
Den sprang in i skogen och försvann.
 Kolsvart (mycket mörk) och stor som
 ett berg.
Va en härlig syn.

På många ställen stod det rådjur på åkrarna.
Men detta var ensamt.

Fotade min tomte på byrån.
Använde min Samsung Galaxy med en
kamera app jag laddat hem,
 där man kan fota i "vintage" stil.

4 kommentarer:

  1. Snygg tomte med fina glasögon :)
    God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. rose

      Tackar...ja jag gillar den tomten....fint detaljerad m.m.

      GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på dig med........

      Radera
  2. Häftig bild på tomten. Men du, passa dig för vildsvin. De är inte att leka med. Här i Falkenberg/Halmstadstrakten gäckar en varg oss. Fy om man mötte en sån när man var på promenad.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Myran

      Ja vildsvin är riktigt farliga. Dom har jag respekt för men varg är jag inte alls rädd för. Man riktigt såg de stora betarna på grisen......lite scary...haha.

      Stor som en björnbjässe var han också.

      Radera